Content

środa, 9 lipca 2014

creativity - KREATYWNOŚĆ

Bardzo mi się podobają zabawki z kartonów - w ogóle samodzielnie robione zabawki. Za czasów mojego dzieciństwa moim ulubionym przedmiotem była właśnie plastyka. Zamiłowanie do rękodzieła pozostało mi do dziś, Jednak czas wolny skurczył się do minimalnych rozmiarów, niemniej jednak cichutko knuje plany zabawkowe jeszcze za plecami pulpeta i czekam aż dorośnie do tego,  aby stała się prawdziwym towarzyszem na placu kreatywnych budowli.      Na razie jest jeszcze za malutka, choć widzę wyraźnie, że robi się bystrzejsza z dnia na dzień.

W obecnych czasach powinniśmy dbać o kreatywność naszych dzieci. Jest to
ważne, pomimo tego, że wygodniej jest zapłacić, żeby ktoś za nas coś zrobił i się opitalać. Jak kto chce, tylko żeby później nie żałował. Czytałam w prasie ze sześciolatki, które trafiają do klas pierwszych, nie potrafią utrzymać nożyczek w ręce. To co dopiero będzie w dorosłym życiu? Kwiat naszego narodu spocznie na laurach, albo nauczy się, że wszystko można dostać za pieniądze. Właśnie już tak jest.

Nie popadajmy jednak w skrajny bulwers. my rodzice musimy się ostro wsiąść do roboty, żeby później zebrać należne plony.
Kochajmy swoje dzieci, nagradzajmy ich najlepiej jak potrafimy.  Mądrze i rozsądnie wychowujmy. Tak sobie patrze czasem na setki porad jaki możemy znaleźć w książkach / czasopismach / internecie, że właściwie każą nam zajmować się dzieckiem jak takim zwierzątkiem hodowlanym. Trochę to nawet brzmi, jak koleżanka wysyła mi sms-a ( Jak się mała howa ? )

Są również setki bardzo dobrych artykułów, które dobrze nam radzą, w dobrej wierze. Jednak trzeba sobie to jasno i wyraźnie powiedzieć, że nie jesteśmy w stanie zastosować się do tych wszystkich rad. Rodzicielstwo minęło by się z celem, bylibyśmy zmęczeni dziećmi i tymi wszystkim radami. Błędy tak czy siak popełniamy w wychowywaniu dzieci.
Autorytet dziedzinowy prof. Fijałkowski powiedział kiedyś ( Nic się nie martwcie, błędy są, będą i muszą być. Jednak jeśli nad tymi błędami będzie miłość do dziecka, to my błędy pokonamy).

Wspomnę o pewnej  znajomej, która dosyć luźno podchodzi do wszystkich porad pod ręcznikowych, a wychowuje dwoje dzieci ( a trzecie w drodze). Karmi pół roczne dzieci mlekiem krowim ( a ponoć zakazane), nie ubiera czapek ( a nie wolno, bo się przeziębi), daje prażynki ( a ma masę chemii i soli) itp. Powiedziała mi kiedyś tak : ( Co ty jesteś matka czy podręcznik?)
No w sumie... Matka. Mówi się że matka wie najlepiej co i jak.

Wracając więc do kartonów i zabaw plastycznych z dzieciakami. Myślę że warto poświęcić czas rodzinnie, to się w 100% zwróci.

A tu mamy parę takich ślicznych przykładów:







 Bardzo prosta zabawka do wykonania ( mam w planach taką wykonać dla Blanusi) wystarczy stara skarpeta, kij który każdy chyba ma w zasięgu reki, i trochę nitki.



Mama wymyśliła, że się nauczy i też zrobi coś na szydełku i na pierwszy rzut udało się takie małe cudo.






0 komentarze:

Prześlij komentarz

Jeśli Ci się podoba, zostaw coś po Sobie. :)

Moje rozdanie ZAPRASZAM!

Moje CANDY do 12.3

MOJE GIVEAWAY

moje CANDY 22.08

w jakim języku?

Obsługiwane przez usługę Blogger.

OBSERWUJ

SKLEP

SKLEP

rękodzieło i handmade - ArtMadam

tu jesteśmy :)

tu jesteśmy!

Image and video hosting by TinyPic

:)

...

...

FlyB - Rękodzieło

...

Polskie Rękodzieło - katalog blogów

...

ZrobiszToSam.com - rękodzieło i porady DIY - wyszukiwarka porad DIY

...

Blogi DIY
genis.pl

...

_

zBLOGowani.pl

:)

:)

:)

:)

_

_

_

_

_

_

FB

Obserwatorzy

wyróżnienie

wygrałam

wygrałam

wygrałam

wygrałam

Wygrałam Konkurs!

Wygrałam Konkurs!

WYGRAŁAM KONKURS

Wygrałam Konkurs!

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

WYGRAŁAM KONKURS

Wygrałam Candy

Wygrałam Giveaway

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

Lubisz TO !

*