Content

wtorek, 7 kwietnia 2015

Jak zrobić szydełkowego Ptaszek w 5 minut, krok po kroku.




Szydełkowy ptaszek w 5 minut.



Wiem że zdjęcia nie załatwia wszystkie ze względu na ich jakość, ale pomyślałam :) i opis dodałam.

Teraz to zdjęcia pełnią role pomocniczą.

Na początek link z splotami szydełkowymi, jeżeli nie będziecie potrafili albo zapomnieliście to wszystkie słupki, półsłupki, oczka są




No to zaczynamy.

Potrzebne nam będzie:
- dwa kolory włóczki,
- szydełko dopasowane  do grubości włóczki.
Zaczynamy od zrobieniu 5 oczek.






Łączymy z oczkiem ścisłym z ostatnim.
Dwa oczka w górę.
Teraz w naszym małym kółeczku robimy 15 słupków. Więcej o słupku tutaj, jeśli nie umiesz.
Macie 15 słupków? jeśli tak to dalej.
Wszystko zakańczamy oczkiem ścisłym.
Dwa oczka w górę.
I w tym samym oczku robimy 6 słupków.
W kolejnym oczku wykonujemy jeden półsłupek, w kolejnych 6 oczkach po dwa półsłupki.
Następnie cztery oczka w górę, (ogon).
W pierwszym oczku od szydełka wykonujemy półsłupek.
W następnym oczku półsłupek nawijany.
I w ostatnim oczku słupek.
Wracamy do naszego koła i w pierwszym oczku wykonujemy jeden półsłupek.
W kolejnych 5 oczkach po dwa półsłupki.
Nareszcie oczko ostatnie:), i w nim oczko ścisłe. Odcinamy nic wiodącą do kłębka i wplatamy.
Odwracamy naszego ptaszka i ściągamy dość mocno nić od której zaczęło się wszystko, by zmniejszyć dziurkę.
Zapomniałam dodać że igła też jest potrzebna. Wplatamy by nie było widać.
Teraz kółeczko w kółeczku i nie wiem jak fachowo się to nazywa. Przeciągamy inny kolor nici na drugą stronę ale tak jak na zdj. by nie wyszedł drugi koniec. Wykonujemy to na przodzie ptaszka.
Wkuwamy się w następne oczko i ponownie zabieramy nić po czym przeciągamy przez ta co mamy już na szydełku
Dla ułatwienia wykropkowałam nić.
Gdy dojdziemy do końca, przechodzimy na tył ptaszka i kombinujemy tak by związać dwie nici. Ja przeciągnęłam całą nić co miałam na szydełku na drugą stronę, ale tak by nadal była na szydełku po czym splatałam jakiś pęk.
Bierzemy się za dziób, robimy go tak troszkę niżej niż na środku. 

Wkłuwamy.
Przeciągamy.
Trzy oczka w górę.
Następnie wracamy do oczka w którym zaczynaliśmy łańcuszek i właśnie w tym oczku robimy oczko ścisłe i odcinamy nić po czym wykonujemy pęk.

Na ostatnim obrazku zaznaczyłam wszystkie pęki z tyłu ptaszka, jak widzicie są trzy pierwszy z kółeczka, drugi z dzióbka i trzeci o którym nie pisałam z oczka. Nie mówiłam o oku bo stwierdziłam że każdy z Was potrafi zrobić, jak całość zrobiliście to i oczko nie będzie dla Was problemem.

2 komentarze:

Jeśli Ci się podoba, zostaw coś po Sobie. :)

Moje rozdanie ZAPRASZAM!

Moje CANDY do 12.3

MOJE GIVEAWAY

moje CANDY 22.08

w jakim języku?

Obsługiwane przez usługę Blogger.

OBSERWUJ

SKLEP

SKLEP

rękodzieło i handmade - ArtMadam

tu jesteśmy :)

tu jesteśmy!

Image and video hosting by TinyPic

:)

...

...

FlyB - Rękodzieło

...

Polskie Rękodzieło - katalog blogów

...

ZrobiszToSam.com - rękodzieło i porady DIY - wyszukiwarka porad DIY

...

Blogi DIY
genis.pl

...

_

zBLOGowani.pl

:)

:)

:)

:)

_

_

_

_

_

_

FB

Obserwatorzy

wyróżnienie

wygrałam

wygrałam

wygrałam

wygrałam

Wygrałam Konkurs!

Wygrałam Konkurs!

WYGRAŁAM KONKURS

Wygrałam Konkurs!

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

WYGRAŁAM KONKURS

Wygrałam Candy

Wygrałam Giveaway

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

Wygrałam Candy

Lubisz TO !

*